Jedan od očekivanih rezultata primjene Strategije razvoja saobraćaja, jeste i stvaranje uslova za valorizaciju ekonomskih potencijala u nedovoljno razvijenim područjima Crne Gore, gdje se posebno naglašava potreba obezbjeđenja kvalitetne saobraćajne mreže područja Bijelog Polja, Pljevalja i Berana. U skladu odlukom Vlade Crne Gore,u toku je izrada Studije opravdanosti i idejnog rješenja za izgradnju nove željezničke pruge Pljevlja - Bijelo Polje - Berane - granica sa Kosovom. U okviru ove Studije vrijednosti 315.000 eura koji finansira Željeznička Infrastruktura Crne Gore biće razmatrano pet varijanti, od kojih jedna treba da obuhvati Bijelo Polje, a druga lokalitet Ravna Rijeka. Svi pokazatelji dobijeni kroz dinamičke i geometrijske analize, zajedno sa drugim pokazateljima (npr. privredni razvoj područja, korišćenje materijalnih bogatstava, ekološke posljedice i dr.), uključuju se u proces vrednovanja varijanti sa ciljem izbora optimalne varijante za razradu u Idejnom projektu.
Jedan od očekivanih rezultata primjene Strategije razvoja saobraćaja, jeste i stvaranje uslova za valorizaciju ekonomskih potencijala u nedovoljno razvijenim područjima Crne Gore, gdje se posebno naglašava potreba obezbjeđenja kvalitetne saobraćajne mreže područja Bijelog Polja, Pljevalja i Berana.
U skladu odlukom Vlade Crne Gore,u toku je izrada Studije opravdanosti i idejnog rješenja za izgradnju nove željezničke pruge Pljevlja - Bijelo Polje - Berane - granica sa Kosovom.
U okviru ove Studije vrijednosti 315.000 eura koji finansira Željeznička Infrastruktura Crne Gore biće razmatrano pet varijanti, od kojih jedna treba da obuhvati Bijelo Polje, a druga lokalitet Ravna Rijeka. Svi pokazatelji dobijeni kroz dinamičke i geometrijske analize, zajedno sa drugim pokazateljima (npr. privredni razvoj područja, korišćenje materijalnih bogatstava, ekološke posljedice i dr.), uključuju se u proces vrednovanja varijanti sa ciljem izbora optimalne varijante za razradu u Idejnom projektu
Za potrebe realizacije ovog izuzetno važnog projekta, 2006. godine Građevinski fakultet iz Podgorice, uradio je studiju o izradi koridora i trase željezničke pruge na potezu Pljevlja-Ravna Rijeka. Projekat je podrazumjevao izgradnju 22 tunela dužine 15,8 kilometara i 16 mostova dužine 5,1 kilometra na koridoru dužine 60 km. U sklopu projekta bilo je predviđeno i uređenje korita rijeke Ljuboviđe u dužini od oko dva i po kilometra.
Kao i sve do tad urađeno i ova studija je pokazala da bi realizacija ovog projekta bila od izuzetnog značaja. Nova pruga uticala bi na poboljšanje socijalno-ekonomske strukture lokalnog stanovništva, naročito u reonu stanica. A istom bi se obezbijedilo bolje povezivanje državne mreže sa koridorom X i Kordorom VIII, čime bi se obezbijedili uslovi za unapređenje saobraćajnih veza sa zemljama regiona.
Procijenjena cijena izgradnje razmatrane varijante Pljevlja - Ravna Rijeka iznosi oko 260 miliona eura, odnosno 4, 3 miliona eura po kilometru, ali će iste biti preispitane tokom izrade narednih faza projektovanja, budući da su date na osnovu grubih parametara.
Izgradnja pruge Pljevlja-Bijelo Polje koja je ucrtana u Prostornom Planu Crne Gore do 2020. godine, značajno bi pomogla izvoznim aktivnostima pljevaljskog Rudnika uglja, ali i izvozu rude sa Kosova - čime bi se značajno povećao pretovar Luke Bar.
Aktivirali bi se i drugi resursi kao što je poljoprivreda, šumarstvo i različiti vidovi turizma.
Konkretno za Pljevlja bi ovo bila velika stvar, s obzirom da mnogi tereti koji su proizvodi pljevaljskog prostora ne trpe transport na drumovima već je jeftiniji željeznički transport. Pogotovo ako bi se pravila fabrika cementa velikog kapaciteta na bazi izuzetno kvalitetne sirovine laporca i ogromne količine od preko 500 miliona tona jer bi za njegov transport jedino bila prihvatljiva željeznica.
Studije opravdanosti i idejnog rješenja za izgradnju nove željezničke pruge Pljevlja - Bijelo Polje - Berane - granica sa Kosovom koju radi Institut za građevinarstvo d.o.o. Podgorica biće završena do kraja avgusta ove godine, nakon čega se znati koja je opcija najoptimalnija za izgradnju.